Oynanışı nasıl, zor mu ?Gta 2'deki bütün görevleri bitirdim. Haritayı tamamlayınca mafya patronları saldırıyor.
Oynanışı nasıl, zor mu ?Gta 2'deki bütün görevleri bitirdim. Haritayı tamamlayınca mafya patronları saldırıyor.
Biraz da beklentiyle alakalı bu ya.@Historia Horizon yine boş görevlerle dolu açık dünya olacak gibi geliyor bana. Sadece grafik yaparak uzun oynanış süreli açık dünya oyunları dayıyorlar yıllardır.
Maksimum Gow seviyesi yarım bir açık dünya kafi bence.
Ben de kötü tarafını söyleyeyim izlediğim kadarıyla vuruş hissi sıfır.Biraz da beklentiyle alakalı bu ya.
Mesela ben ikinci oyunda çok fazla değişiklik beklemiyordum ona rağmen beklediğimden iyi çıktı açıkçası.
Şahsen ben sadece birinci oyundaki hataları düzeltmelerini istiyordum çünkü combat sistemindeki element etkeni ve loot sistemi baya bi sinirime gitmişti.
Sunumdan sonra oturup 4K gameplay’i tekrar tekrar inceledim. Ve cidden adamlar her detaya dikkat etmiş.
Bu gösterilen gameplay’de combat sistemine bazı değişiklikler gösterdiler ama maalesef böyle demo gameplay’lerde fazla detay belli olmuyor. Eğer oku Dualsense’e iyi adapte edilirse çok iyi olur. Kombat’da fazla detaya girilmedi ama onun dışında baya şey gözüme çarptı diyebilirim.
Öncelikle grafiklerde aşmışlar.
Duvardaki her midye tane tane keskin bir şekilde belli oluyor, aynı şekilde dağlar da öyle.
Bu keskinlik önceki nesilde yoktu.
Hep bir bulanıklık mevcuttu.
Neredeyse her oyunda olan problemi bu oyunda çözmüşler. Aloy’un saçları okun üstünde dağılıyor ve diğer oyunlarda saçlar silahların içinden geçiyor ve bu beni baya rahatsız ediyordu. Horizon bu sorunu muazzam çözmüş. Saçlar adeta tane tane okun üstünde dağılıyor.
Su altı dünyasında ise sanat yapmışlar resmen adeta ışıl ışıl.
Heleki su altında saçlar böyle görünecekse vay anam vay.
Filin arttığı mor ışınlar kumda muazzam bir iz bırakıyor.
Işın izleme kullanmışlar.
Aynı şekilde her adımda kumun yükselmesi ve dumanlaşması da çok hoş.
Yani oyun downgrade yemezse bu şekilde oynamak baya keyifli olacak.
Oyunda 4 mevsim de mevcut.
Son olarak kulaklığı takıp son ses açıp suyun içine girdiği sahneye iyice dinlerseniz muazzam efektler geliyor.
Oyunun soundları aşırı iyi.
Hikaye birinci oyunda iyiydi zaten de umarım ikinci oyunda yine sağlam bir hikaye görürüz.
Vuruş hissinin babası var diyebilirim.Ben de kötü tarafını söyleyeyim izlediğim kadarıyla vuruş hissi sıfır.
Hikayelerine diyeceğim birşey olmaz zaten ama açık dünya oyunlarında genel düşüncem belli. Yüzde 90'ı neredeyse yapılmış olmak için yapılıyor ve içi bir ton gereksiz şeyle dolduruluyor. Days gone, Hzd, hatta kıyısından GoT basit örnekler. Misal spider-man'lerde de aynı durum var ama o hızlı oynanışla kurtarıyor kendini, bir de olayı zaten açık dünya oyunun.Biraz da beklentiyle alakalı bu ya.
Mesela ben ikinci oyunda çok fazla değişiklik beklemiyordum ona rağmen beklediğimden iyi çıktı açıkçası.
Şahsen ben sadece birinci oyundaki hataları düzeltmelerini istiyordum çünkü combat sistemindeki element etkeni ve loot sistemi baya bi sinirime gitmişti.
Sunumdan sonra oturup 4K gameplay’i tekrar tekrar inceledim. Ve cidden adamlar her detaya dikkat etmiş.
Bu gösterilen gameplay’de combat sistemine bazı değişiklikler gösterdiler ama maalesef böyle demo gameplay’lerde fazla detay belli olmuyor. Eğer oku Dualsense’e iyi adapte edilirse çok iyi olur. Kombat’da fazla detaya girilmedi ama onun dışında baya şey gözüme çarptı diyebilirim.
Öncelikle grafiklerde aşmışlar.
Duvardaki her midye tane tane keskin bir şekilde belli oluyor, aynı şekilde dağlar da öyle.
Bu keskinlik önceki nesilde yoktu.
Hep bir bulanıklık mevcuttu.
Neredeyse her oyunda olan problemi bu oyunda çözmüşler. Aloy’un saçları okun üstünde dağılıyor ve diğer oyunlarda saçlar silahların içinden geçiyor ve bu beni baya rahatsız ediyordu. Horizon bu sorunu muazzam çözmüş. Saçlar adeta tane tane okun üstünde dağılıyor.
Su altı dünyasında ise sanat yapmışlar resmen adeta ışıl ışıl.
Heleki su altında saçlar böyle görünecekse vay anam vay.
Filin arttığı mor ışınlar kumda muazzam bir iz bırakıyor.
Işın izleme kullanmışlar.
Aynı şekilde her adımda kumun yükselmesi ve dumanlaşması da çok hoş.
Yani oyun downgrade yemezse bu şekilde oynamak baya keyifli olacak.
Oyunda 4 mevsim de mevcut.
Son olarak kulaklığı takıp son ses açıp suyun içine girdiği sahneye iyice dinlerseniz muazzam efektler geliyor.
Oyunun soundları aşırı iyi.
Hikaye birinci oyunda iyiydi zaten de umarım ikinci oyunda yine sağlam bir hikaye görürüz.
Ruh bütünlüğü gow ve tlou tarzı oyunlarda olur zaten, çünkü onların odaklandığı sadece 3-4 şey vardır. Açık dünyada ruh bütünlüğü zordur çünkü girebileceğin onlarca şekil var ve dünya bunun için fazla büyük.Hikayelerine diyeceğim birşey olmaz zaten ama açık dünya oyunlarında genel düşüncem belli. Yüzde 90'ı neredeyse yapılmış olmak için yapılıyor ve içi bir ton gereksiz şeyle dolduruluyor. Days gone, Hzd, hatta kıyısından GoT basit örnekler. Misal spider-man'lerde de aynı durum var ama o hızlı oynanışla kurtarıyor kendini, bir de olayı zaten açık dünya oyunun.
Sadece grafik olarak bakamıyorum oyunlara. Oyunda bir ruh, bir bütünlük arıyorum artık. GOW ve Tlous benim için olmuş oyunların tanımı mesela. Bir RDR veya GTA değilse açık dünya oyunları çerezden öteye gidemiyor malesef. Yeni Horizon da böyle olacak, her ne kadar heyecanla beklesem de Far Cry 6'da da farklı birşey olmayacak.
Aslında oyuncular kendi istiyor bunu. Bugün bir resident evil oyununu speedrun'la 2 saatin altında bitirebiliyor oyuncular isterse. Herkesin yıllardır istediği şey oyun uzun olsun da gerisi önemli değil. 60 veya 70 dolar veriyorsam bana uzun süre gitsin diyor. Bunu gören Ubisoft gibi firmalar da her yıl 100 saatlik içi boş oyunları dayıyor oyunculara.Ruh bütünlüğü gow ve tlou tarzı oyunlarda olur zaten, çünkü onların odaklandığı sadece 3-4 şey vardır. Açık dünyada ruh bütünlüğü zordur çünkü girebileceğin onlarca şekil var ve dünya bunun için fazla büyük.
Gameplay ve hikaye güzelse o oyunun dünyasında gezerken sıkılmam. Mesela ghost’da saatlerce sıkılmadan adam kesebilirim.
Ha grafikleri de iyiyse bu güzellik katar oyuna. Mesela Days Gone ne kadar hoşuma gitmediyse Ghost bi o kadar hoşuma gitti. Ama baktığın zaman taslak aynı. Eğer ben kendimi o dünyanın ütopyasına iyi hissediyorsam o oyunu devamlı oynayabilirim.
Mesela Ghost 2’de de o kadar değişiklik olacağını düşünmüyorum çünkü bu değişikliğin sonu yok. Horizon2’ye su eklendi artı yeni canavarlar eklendi artı olarak üstte gösterdiğim şeyler işte. Dediğim gibi bu yeniliğin sonu yok. Yani bu oyunun yapısı belli gidip de oyunun yapısını değiştiremezler. Ha naparlar yan hikayeler ve yeni aktivitelerle oyunu sağlamlaştırırlar. Zaten bunun üstü yeni bir İp demek.
Bu arada ne dediğini anladım açık dünya konusunda katılıyorum sana. Mesela yine bir assassin’s creed bu şekilde çıkarsa oynamam diye düşünüyorum. Çünkü oyun fazlasıyla uzun hem farklılık sunmuyor. Horizon, ghost gibi oyunlar tam tadında bitti bana göre o yüzden sıkılmadım açıkçası.
Bir oyun özgürlük sunabilmeli. Dünki gameplay’de Aloy savaşmayıp tırmandı kaçtı falan ve su altına girdi. Sonra file karşı sövüşürken büyük bir alanda istediği taktikle dövüştü. Bana böyle şeyler çok cazip geliyor ve oyuna çeşitlilik katıyor. Heleki dualsense kalibresi iyiyse neden olmasın. Ha bu şekilde 3-4 oyun boyunca devam edemezler tabikide bu sefer dozunda kalmamış olur dediğin gibi.
Güldürdün.Steam'de geç açılma sorunu yaşayan var mı? 2-3 haftadır 10 saniye kadar geç açılıyor bende. Görev çubğunun sağ alttaki simgesine çift tıkladığımda ise anında açılıyor.