Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oscar Adayı Filmleri İzleme Etkinliği

Promising Young Woman'ı izledim.
Promising Young Woman (2020)


Tür: Suç, Dram, Gerilim
Süre: 113 dakika
Dağıtıcı: Focus
Yönetmen: Emerald Fennell
Oyuncular: Carey Mulligan, Bo Burnham, Alison Brie
IMDb:
Fragman:
Spoiler vermeden yorumlamak zor olacak maalesef, o yüzden yorumumda filmle ilgili ciddi spoilerlar olduğu uyarısını yapayım.
Filmin anlattığı konunun ciddiyeti ve karanlıklığına tezat bir şekilde pembe renk tonlarını ve gençlik müziklerini kullanmasını beğendim. Hatta ucuz bir yaklaşım olsa da filmlerde böyle bolca şarkı kullanılıp işin yarı müzik klibine evrilmesini seviyorum. Tabii gidip Guardians of the Galaxy filmlerine şaheser sıfatı falan yapıştırmıyorum da beni yakalayan bir anlatım tercihi diyebilirim. Burada da sonlara doğru çalan Toxic cover'ı gibi ilginç müzikler vardı.

Neyse, bu renk paleti ve müzik seçimleri bir anlatım tercihidir nihayetinde ve kimisi için çalışır, kimisi için çalışmaz. Bu bir tarafa, ne yazık ki filmin bunun ötesinde de tonlama problemleri var. Bir dram türü örneği olmakla bir gerilim/intikam türü örneği olma arasında sürekli gidip geliyor. Cassie'yi hareket halinde gördüğümüz sahnelerde gerilim filmi estetiği varken bunlardan çıkınca bir anda iyi kotarılamamış, bu nedenle tempo düşüklüğü yaşatan bir dram filmine dönüşüyor. Buna ilişkin bir diğer sorun da gerilim sahnelerinde gördüğümüz karikatürize tiplemeleri, özellikle sondaki Al ve Joe karakterlerini bir dram filmine oturtamıyorsunuz.

Bu eleştiriden filmin ortasındaki romantik komedi bölümünü muaf tutuyorum bu arada. Bo Burnham'ın karakteriyle finalde ne yöne gidileceği en başından beri belli olduğundan bu kısımların böyle verilmesi güzel bir huzursuzluk hissettirdi. Bir güzel tercih de ölen arkadaş Nina'yı film boyunca hiç görmememizdi. Nina karakterinin yaşadıklarına biraz daha ışık tutacak veya Cassie'yle aralarındaki bağı daha güçlü hissettirecek flashback sahneleri hiç kullanmamışlar. Çünkü Nina'nın kim olduğu bir noktadan sonra anlamsızlaşmış ve filmin meta mesajı için daha odaklı bir hale gelmiş.

Ayrıca Cassie'nin yöntemleriyle ilgili bazı tutarsızlıklar hissettim. Rastgele ağına düşürdüğü kadınları istismar etmeye çalışan erkekleri bırakın cezalandırmayı adeta iyi niyetle eğitmeye çalışıyor. Bunun faydalı olmadığın da filmin başında gördüğümüz erkeğin siyahi kankasının bu yaşanılanları ondan dinlemesine rağmen hala aynı şeyi yapmaya çalışmasından görüyoruz. Gerçi ortada bu erkek dünyasında bir insan ne kadar çabalarsa çabalasın fark yaratamayacağına dair mesajlar da var, özellikle Cassie öldükten sonra kaybolması araştırılırken makbul erkek sıfatındaki karakterlere nasıl davranıldığını gördüğümüz yerlerde. Cassie'nin barda ağına düşürdüğü erkeklere olan tavrına dönecek olursak, dediğim gibi bunlara yaklaşımı böyleyken trafikte bir adama sırf cinsiyetçi küfürler kullanıyor diye levyeyle giriyor, bilemedim.
Carey Mulligan da bana her filmde aynı oynuyor gibi geliyor doğrusu. Yönetmeni Emerald Fennell'in de ilk yönetmenlik denemesiymiş. Ma Rainey's Black Bottom'da bahsettiğim tiyatrodan gelme yönetmen abinin durumunda olduğu gibi burada da böylesine teknik acemilikler varken aslında bunlar normal bir yılda En İyi Film kategorilerine sızabilecek işler değiller. Neyse, yine de izlenebilir bir film çıkmış ortaya.

Son olarak içerikten bağımsız bir bilgi daha paylaşayım. Film, Altın Küre için başvurusunu "Komedi veya Müzikal" kategorisinde yarışmak için yapmış. Haliyle içindeki bir iki neşeli sahne ve tonlama var diye tutmamış ve nihayetinde Dram kategorisinde adaylıklarını aldı ama ödül sezonunda daha çok şansı olacak diye böyle bir kurnazlığa gidilmesini de hoş bulmadım.
Puanım: 6 / 10
 

Onagh

Bana göre ne müzikal ne komediye giriyor bu film :D
Sen Amerikalısın çünkü :) Onlar filmin tamamen dram olduğunda, Avrupa basın birliğiyse hala komedi müzikal olduğunda ısrarlı. Daha izlemedim ama filmde bazı arızalar olduğunu duymuştum. Özellikle kurguda.
 
Soul'u izledim.
Soul (2020)


Tür: Animasyon, Macera, Komedi
Süre: 100 dakika
Dağıtıcı: Disney Pixar
Yönetmen: Pete Docter, Kemp Powers
Oyuncular: Jamie Foxx, Tina Fey, Graham Norton
IMDb:
Fragman:
Kişisel olarak çok etkilenmesem de kendi derdini bir konsept içinde eritip bu konseptin içini başarılı bir şekilde doldurup ustaca sunan bir film. Zone ve Lost Souls gibi kavramlar ve bunların arasında kurulan paralellik gibi detaylar hoşuma gitti. Bu kısımda yapılan ufak Knicks esprisi de çok iyiydi bu arada :D Animasyon kalitesi Pixar'dan beklenebileceği üzere şahaneydi, çok güzel bir New York betimlemesi sunmuşlar. Jamie Foxx da ne kadar iyi bir aktör olduğunu yalnızca sesiyle bile tekrar hatırlatmayı başardı.

Puanım: 8 / 10
 
The Trial of the Chicago 7'ı bundan bir iki ay önce izlemiştim, o yüzden aradan biraz zaman geçmiş olduğu için çok detaylı yorum yapamayacağım.
The Trial of the Chicago 7 (2020)


Tür: Dram, Tarihi, Gerilim
Süre: 129 dakika
Dağıtıcı: Netflix
Yönetmen: Aaron Sorkin
Oyuncular: Eddie Redmayne, Sacha Baron Cohen, Mark Rylance, Yahya Abdul-Mateen II, Joseph Gordon-Levitt
IMDb:
Fragman:
Aaron Sorkin'in senaryo yazım dehasını bir kez daha konuşturduğu, diyaloglar üzerinden aksiyon yaratmayı başarabildiği bir filmdi. Yine de anlattığı konu itibariyle yumruklarını biraz korkak attığını, sistemden çok belirli insan profillerini hedef tahtasına koyduğunu düşünmüştüm. Genel olarak "Oscar yemi" olma kapsamında göreceğimiz birtakım gereklilikleri standartın üstünde tutturmuş bir film.

Puanım: 7 / 10
 
Promising Young Woman (2020) her şeyden birazcık katmışlar ama tam olmamış ama flim ana mesajı vermeye çalışmış ama bir yerden sonra oda anlamsızlaşmış.

Puanım : 6.5
 

Onagh

The Trial of the Chicago 7 (2020)

Seveceğimi hiç düşünmediğim bir film olacağını sanarak izlemeye başladım. Açıkça söyleyebilirim her anını keyifle izledim. Belki oscarlık bir film değil ama temsil ettiği ideoloji, büyük büyük laflar etmeden de ifade edilebiliyormuş. Tüm oyuncular bildiğimiz kişiler olmasına rağmen, oyuncu profillerinin dışında karakterleri başarıyla canlandırmışlar. Filmde özellikle bir başrol yok, herkes başrol aslında. İnsanın gözüne sokarak değil doğal, içten ve samimiydi her karakter. Hiç sevmediğim Sacha Baron Cohen o Borat karakterinden kurtulup hep böyle gelse keşke karşımıza diye düşündüm. O kadar rahat bir karakterin mahkemede iş ciddileştiğinde nasıl karakter sahibi bir adama dönüştüğünü izlemek ve içten içe onu alkışlamamak mümkün değildi.

Aaron Sorkin'e gelince, Spielberg kendisi yöneteceği bir film için senaryo yazmasını istediğinde iyi ki vakit bulamamış ta Sorkin yönetmiş yine filmi. Belki Spielberg yönetse bir başyapıt çıkarırdı ama o film bu kadar içten ve doğal kalmazdı. İzlerken Sorkin'in fazlasıyla mahkeme filmi izlediği belli oluyor. Kurgu ve sahne geçişleri çok iyi. İnsanı yormuyor. Bu filmi oscar adayı olarak değil kendi izleme keyfime göre puanlıyorum üzgünüm. Puanım 9.0
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 3)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık