MF'ye düşme sebebi de itaatsizlik değil miydi?Emre itaatsizlik daha kötü hem kaptanı, hem işvereni hem de babası olan adamın emrini yerine getirmedi. Tam bir pislik bu Ace.
MF'ye düşme sebebi de itaatsizlik değil miydi?Emre itaatsizlik daha kötü hem kaptanı, hem işvereni hem de babası olan adamın emrini yerine getirmedi. Tam bir pislik bu Ace.
Ace itaatsiz bir terbiyesiz. Yüzlerce hatta binlerce insanın ölmesine sebep oldu yaptığı itaatsizliklerle. İşin komik kısmı... Beyazsakal, Oden'e "Kralın iradesi olan adamlardan tayfa kurulmaz" diyor. Sonra o lafın üstüne Ace'i alıyor....MF'ye düşme sebebi de itaatsizlik değil miydi?
Marco'da Kralın hakisi yok demek mi oluyor bu ?Ace itaatsiz bir terbiyesiz. Yüzlerce hatta binlerce insanın ölmesine sebep oldu yaptığı itaatsizliklerle. İşin komik kısmı... Beyazsakal, Oden'e "Kralın iradesi olan adamlardan tayfa kurulmaz" diyor. Sonra o lafın üstüne Ace'i alıyor....
Marco öyle baskı birisi değil zaten neden kral hakisi olsun? Kibar, kararsız. Big Mom gidince yanından "şu an ne yapmam lazım ya" diye şaşıran adam Marco ne kralın hakisi?Marco'da Kralın hakisi yok demek mi oluyor bu ?
Bütün sağ kollarda çıkar diye bekliyordum...Marco öyle baskı birisi değil zaten neden kral hakisi olsun? Kibar, kararsız. Big Mom gidince yanından "şu an ne yapmam lazım ya" diye şaşıran adam Marco ne kralın hakisi?
Sanji'nin panellerinin detayları çok iyiymiş. Eline sağlık.Aşağıdaki başlıkta detaylarını görebileceğiniz Oda'nın çizgi roman anlatıcılığı tekniklerine göz attığım analizlere ekleme olarak bu sayıda iki ufak notum olacak.
[İnceleme] - One Piece ve Çizgi Roman Anlatıcılığı
Selamlar herkese. Denk gelmiş olanlar vardır, 994. sayının başlığında o sayıdan çeşitli notlar alıp bunları biraz çizgi roman anlatıcılığı tekniğine inerek analiz ettiğim bir yazı hazırlamıştım. Merak edenler için mesajı buraya iliştiriyorum: Sayının Teknik Analizi Bu sayı neredeyse...www.korsanfan.com
Neden yalnızca iki diye sorulacak olursa sayının büyük bölümü Tobi Roppo'nun meyvelerinin sergilendiği double spread sayfalardan oluştuğu için çizgi roman anlatıcılığı anlamında bahsetmeye değer çok fazla nokta yok. Birtakım konulardan da daha önce bahsettiğim için çok tekrarlamak istemiyorum.
İlk olarak, bu sayıda da Oda'nın tarafları aynı panelde buluşturmadan ekonomik bir alan kullanımıyla çizdiği diyaloglarda karakterlerin göz hizalarının birbirlerine bakar pozisyonda olduğu örnekler var. Örneğin şu sayfada Zoro-Marco ve Zoro-Drake örneklerini görebiliyoruz.
Bu sayıda bunun anlatıma biraz daha fazla hizmet eden bir örneğine de rastladım. Aşağıdaki sayfada Jinbe ve Who's Who'nun buluştuğu sahneyi görüyoruz.
Burada eklediğim çizgilerden anlaşılabileceği üzere sağ taraftaki ilk iki panel karakterlerin bakış yönlerini olması gerektiği gibi yansıtıyor. Yani aşağıda olan Jinbe yukarıya, yukarıdan olan Who da aşağıya bakıyor. Son iki panelde ise karakterler bu kez aynı göz hizasında çizilmişler. Bu aslında yanlış bir çizim, ama konuşma seyrinin bizi taşıdığı noktada ikilinin arasında gerçek bir çatışma başlamış durumda ve bu çatışmanın daha iyi yansıması için böyle bir çizim tercih edilmiş.
İkinci notum da Sanji'nin sahnesinden.
Sanji elleri bağlanmış bir şekilde kaçmaya çalışıyor ama giderek köşeye sıkıştırılıp yakalanıyor. Burada Sanji'nin aynı zamanda sayfanın da en sağ alt köşesine doğru kıstırıldığını görüyoruz. Aşağıya doğru inerken paneller giderek daralıyor.
Bir sonraki sayfada ise Sanji sapıklığıyla sahnede güçlü konuma geçtiği için bir nefes alanı buluyor ve panelleri giderek genişliyor.
Okuduğunuz için teşekkürler.
katakuri denen ana kuzusunda çıkan şeye marco ihtiyaç duymamıştır.Marco öyle baskı birisi değil zaten neden kral hakisi olsun? Kibar, kararsız. Big Mom gidince yanından "şu an ne yapmam lazım ya" diye şaşıran adam Marco ne kralın hakisi?
Eline sağlık, Sanji'nin durumunu güzel yansıtmış Oda, Sanji'ye iyi davranmıyor diyoruz ama böyle sağlam panellerde hep Sanji varAşağıdaki başlıkta detaylarını görebileceğiniz Oda'nın çizgi roman anlatıcılığı tekniklerine göz attığım analizlere ekleme olarak bu sayıda iki ufak notum olacak.
[İnceleme] - One Piece ve Çizgi Roman Anlatıcılığı
Selamlar herkese. Denk gelmiş olanlar vardır, 994. sayının başlığında o sayıdan çeşitli notlar alıp bunları biraz çizgi roman anlatıcılığı tekniğine inerek analiz ettiğim bir yazı hazırlamıştım. Merak edenler için mesajı buraya iliştiriyorum: Sayının Teknik Analizi Bu sayı neredeyse...www.korsanfan.com
Neden yalnızca iki diye sorulacak olursa sayının büyük bölümü Tobi Roppo'nun meyvelerinin sergilendiği double spread sayfalardan oluştuğu için çizgi roman anlatıcılığı anlamında bahsetmeye değer çok fazla nokta yok. Birtakım konulardan da daha önce bahsettiğim için çok tekrarlamak istemiyorum.
İlk olarak, bu sayıda da Oda'nın tarafları aynı panelde buluşturmadan ekonomik bir alan kullanımıyla çizdiği diyaloglarda karakterlerin göz hizalarının birbirlerine bakar pozisyonda olduğu örnekler var. Örneğin şu sayfada Zoro-Marco ve Zoro-Drake örneklerini görebiliyoruz.
Bu sayıda bunun anlatıma biraz daha fazla hizmet eden bir örneğine de rastladım. Aşağıdaki sayfada Jinbe ve Who's Who'nun buluştuğu sahneyi görüyoruz.
Burada eklediğim çizgilerden anlaşılabileceği üzere sağ taraftaki ilk iki panel karakterlerin bakış yönlerini olması gerektiği gibi yansıtıyor. Yani aşağıda olan Jinbe yukarıya, yukarıdan olan Who da aşağıya bakıyor. Son iki panelde ise karakterler bu kez aynı göz hizasında çizilmişler. Bu aslında yanlış bir çizim, ama konuşma seyrinin bizi taşıdığı noktada ikilinin arasında gerçek bir çatışma başlamış durumda ve bu çatışmanın daha iyi yansıması için böyle bir çizim tercih edilmiş.
İkinci notum da Sanji'nin sahnesinden.
Sanji elleri bağlanmış bir şekilde kaçmaya çalışıyor ama giderek köşeye sıkıştırılıp yakalanıyor. Burada Sanji'nin aynı zamanda sayfanın da en sağ alt köşesine doğru kıstırıldığını görüyoruz. Aşağıya doğru inerken paneller giderek daralıyor.
Bir sonraki sayfada ise Sanji sapıklığıyla sahnede güçlü konuma geçtiği için bir nefes alanı buluyor ve panelleri giderek genişliyor.
Okuduğunuz için teşekkürler.
Miyata kendini banlatmış Katakuri'yi ölümüne savunurdu yoksa.katakuri denen ana kuzusunda çıkan şeye marco ihtiyaç duymamıştır.