Sayının Teknik Analizi
Öncelikle bu analizde ne yapıyorum, neden yapıyorum daha iyi anlamak için şu başlığı inceleyebilirsiniz:
Selamlar herkese. Denk gelmiş olanlar vardır, 994. sayının başlığında o sayıdan çeşitli notlar alıp bunları biraz çizgi roman anlatıcılığı tekniğine inerek analiz ettiğim bir yazı hazırlamıştım. Merak edenler için mesajı buraya iliştiriyorum: Sayının Teknik Analizi Bu sayı neredeyse...
www.korsanfan.com
Başlıkta gerekli açıklamalar olduğu için girişle vakit kaybetmeden bu sayı için çıkardığım notlara geçiyorum. Bunları sekiz maddeye ayırdım.
İlk maddede geride kalan, yani geçmişe uğurladığımız bir panele dikkatleri tekrar çevirerek anlatım efektifliğini arttırmanın bir örneğini görüyoruz. Sağdaki ilk panelde gerçekleşen mizansen, ikinci panelde Sanji'nin kafasının üstüne denk gelen "Aaah My Lord!" balonuyla beraber göz hizasını bir önceki paneldeki olaya çevirmesiyle tekrar gözümüze sokuluyor.
İkinci maddede elimizde bir panel var. Dikkat ederseniz buradaki çizim panelin çerçevelerine ulaşmıyor, sağ ve sol tarafta boşluklar var. Burada Sanji'nin yalnızca o olaya odaklandığına ve çevresinde olup biten diğer şeyleri görebilme yeteneğini kaybettiğine şahit oluyoruz.
Üçüncü maddede Oda'nın sık sık kullanmayı sevdiği konuşma balonlarını üst üste bindirmenin bir uygulamasını görüyoruz. Erkek tiyatro sanatçısının repliği Sanji'nin ortaya dalmasıyla yarıda kesiliyor.
Dördüncü maddede daha önce bahsettiğim resmin bir tarafta ufak bir kısmını bırakacak şekilde iki panele bölünmesinin bir örneği var. Oda bunları epey seviyor, bu sayıda birkaç örneğini daha bulabilirsiniz hatta. Burada olan kameranın pan hareketiyle gelerek odaklanması diyebiliriz. Bu kez birden fazla sayıda bölmeyle kısa paneller üzerinde uygulanmış. Yani olayları bize hızlı geçişlerle sunma hedefleniyor.
Beşinci maddede iki sayfayı birleştirdim. Bu iki sayfa boyunca dikkat çeken bir durum var. İki sayfa boyunca her iki panelde bir yakın çekimden Zoro'yu görüyorsunuz. Göz hizasına ve bakışlarının yönüne dikkat ederseniz burada bir süre boyunca sessiz bir şekilde savaş alanında gerçekleşen olayları izliyor. Bir oraya bakıyor, bir buraya ve zamanla öfkesi birikiyor. Nihayet yapması gerekene karar verdiğinde ise bu kez bakışları kameraya, yani bize dönmüş oluyor.
Altıncı madde Zoro'nun Apoo'yu kestiği sahne. Burada karakterleri ve aksiyonu daha saf bir şekilde gösterebilmek adına arka planlar çizilmemiş. Zoro artık hedefine odaklanıp işini yaptığı için kafasında dikkatini dağıtacak bir şey kalmamış.
Yedinci maddemiz iki panelden ibaret. İlk panelde Chopper'ın uzaklardan savaş alanı boyunca yükselen sesini duyuyoruz. Bunun uzaklara ulaşması aksiyon çizgileriyle de desteklenmiş. Devamında ise artık herkes dikkatini Chopper'a verdiği için bu kez karakter daha yakından çizilmiş.
Sekizinci ve son maddede dikkatinizi çekmek istediğim nokta Zoro'nun konuşma balonları. Sahneyi tümüyle ele geçirdiği için sözlerinin fontları çok büyük ve balonlar da panellerden taşıyor.
Bu sayı için değinmek istediğim noktaları kısa açıklamalarla sizleri yormayacak bir şekilde anlatmaya çalıştım. Okuduğunuz için teşekkürler ve yukarıda linkini paylaştığım başlığıma da her zaman beklerim. Eğer burada anlattıklarım hoşunuza gittiyse beğenilerinizin benim için güzel bir motivasyon olduğunu hatırlatmak isterim.