Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[Spoiler] Naruto

Animede Shukaku’nun sesini ilk duyduğumda ki yaşadığım şoku unutmam. Böyle ürkütücü yansıtılan bir yaratığa öyle ince bir ses vermek ne bileyim bütün o havasını söndürmüştü :D
 
One Piece her arc insanı başka bir dünyaya sokar o dünya hakkında bir ton bilgi verir bunu yaparken bir yandan da tarih, mitoloji, siyaset gibi bir çok disiplini harmanlar ve olay örgüsü ile birleştirip aktarır. Naruto ise ikinci manga serisine başlanmış bir eserken daha hikayesi başından sonuna tutarlı denilemeyecek vaziyette.

Nasıl Naruto One Pieceden iyi görülüyor anlayamadım. Çizim kaliteleri hakkında tartışmak bile istemem o yüzden hiç değinmedim.
Narutoyu okuyup izlemediğimi de belirtmem lazım aslında. Dışarıdan yaptığım bir yorum sayılabilir bu. Ama pek haksız değilmişim sanırım.


Zaten şu iki yorumu alt alta koysam. Durum kendini anlatır ancak ben yine de bir şeyler karalayayım.

--------------------------

Önce One Piece dair "pozitif" olarak sunduğun şeylerin iç mekaniklerine yani genel tabiriyle "gerçeklerine" bakalım;

Sav: "One Piece her arc insanı başka bir dünyaya sokar."

Gerçek 1: Evet One Piece daha "serüven" bazlı bir seri iken Naruto daha "karakter gelişimi" bazlı bir seridir. Bu birinin diğerinden daha iyi olduğu ya da daha kötü olduğu anlamına gelmiyor. Bu tarz farklılığıdır. Beğenen kişiye kalmıştır. Önemli olan yazarların bu tercihlerinin içini ne kadar doldurabildiği. Şimdi ona da geleceğiz.

Gerçek 2: One Piece her arc insanı başka dünyaya sokar evet. Ancak buradaki "başka" sıfatı sadece dekoratiftir. Nasıl mı ?

Örnek: Dressrosa İspanyol + İtalyan karışımı bir mimari ve dış dizayna sahip iken , Arabasta direktman Antik Mısır esintileri taşıyan bir kuzey afrika ülkesi göndermesi idi. Daha da arabikti.

Peki bunun haricinde gerçekten başkalar mı ?

Bu iki ülkenin de adil ve sevilen bir lideri var: Nefertari Cobra ve Riku Doldo III
Ancak bu ülkenin de kaderini o ülkeyi ele geçiren iki savaş lordu değiştirmiştir. Doflamingo ve Crocodile
Fakat bu iki ülkenin de kurtarıcıları tam zamanında gelmiştir. "Hasır şapka Korsanları".
Bu ülkenin kurtuluşunun kökeni de tayfanın bir şekilde Prensesleri ile içli dışlı olmasıdır. "Rebecca ve Vivi"
Bu iki prensesin de bir koruyucusu ve bakıcısı vardır: Ingram - Oyuncak Asker
Bu iki olayda da Kahramanımız dışarıdan yardım almıştır. "Ace, Bon Clay, vs - Trafalgar Law, Tontatta Kabilesi"
Bu iki ülke de var olan bir krize sahiptir: Alabasta'da yağmur yağmamakta ve ekinler yok olmaktadır. Dressrosa da ise yönetime karşı gelenler oyuncaklaştırılıp köle olarak kullanılmaktadır.
Bu iki ülkenin de içinde bir direniş baş göstermiştir : Vivi'nin sevgilisi oğlan ve ekibi - Tontatta Kabilesi ve Kyros
Bu iki macerada da asıl kötüye varmadan önce çok kalabalık bir düşman kadrosu geçilmek zorunda kalınmıştır: Baroq Works Ajanları - Kolezyum Gladyatörleri
Bu iki macerada da düşmanlar arasından müttefikler edinilmiştir. Robin, Bon Clay vs - Bartolomeo, Cavendish, Sai vs
Bu iki hikayede de bizim tayfamıza sempati besleyen ve söz konusu savaş lordunu yakalamak isteyen denizciler vardır. Smoker - Fujitora
Bu iki maceranın sonunda da iki şehrin de sonunu getirecek bir kitlesel silah durdurulmaya çalışılmış ve bunun geri sayımı yapılmıştır: Bomba ve Kuş Kafesi
Bu iki macerada da Luffy'nin manevi abileri ona destek olmuştur: Ace ve Sabo


OP de bu tekrar örnekleri artırılabilir. Thriller Bark-Punk Hazard, Skypea - Wano Arc'ın ilk perdesi vs vs gibi.

ancak biz gerçekten de farklı dünyalara mı girmiş olduk ? İşin farklı kısmı sadece "kozmetik ve dekorasyon" olarak farklı. Yoksa alayı aynı halt. Bizimkiler bir adaya gider, o adada prenses zor durumdadır ona yardım edilir ondan ülkenin bir zaman ne kadar iyi olduğu şimdi ne kadar kötü olduğu ve başındaki tirandan bahsedilir. Bizim tayfa biz bu oyunu bozarız der o adadan müttefik edinir, yer, içer gider. (Bknz Balık Adam adası arkı)

FARK ?


SAV: "o dünya hakkında bir ton bilgi verir bunu yaparken bir yandan da tarih, mitoloji, siyaset gibi bir çok disiplini harmanlar ve olay örgüsü ile birleştirip aktarır."

Gerçek 1: Yeni bir mekana girip, yeni karakterleri hikaye soktuğun zaman ister istemez bu dediklerini işlersin. OP kadar uzun soluklu ya da OP kadar olmassa bile ona yakın genişlikte evreni olan her seri ve mecmua için bu dediklerin geçerli zaten. Diğer serilerde şöyle mi oluyor;

"Bu adını bilmediğim yere geldim, adını bilmediğim şu kızın da sorunları varmış. Kanım ısındı, gittim sorun çıkaranlara daldım, kimin nesidir neden böyle olmuştur bilmem , dalarım. Sorunu çözdük şimdi de nereye gittiğimi bilmeden gidiyorum."

Böyle anlatısı olan bir seri bulamayacağına göre şu dediğinin One Piece'e özgü olmadığını zaten kanıtlamış oluyorsun.


Ayrıca mitoloji ?

-----

Şimdi sıra geldi "HİÇ OKUMADIM VE İZLEMEDİM" dediğin seriye dair negatif savlarının sağlamasına;


SAV: "Naruto ise ikinci manga serisine başlanmış bir eserken daha hikayesi başından sonuna tutarlı denilemeyecek vaziyette."

Gerçek 1: İkinci manga serisine başlamasının orijinal eserin tutarlılığı ya da tutarsızlığı ile gram alakası yok kaldı ki ikinci seri aynı şahsın eseri değil. Bu kısım boş laf. Geçelim...

Gerçek 2: Diğer tüm uzun soluklu edebi eserlerde, mangalarda, çizgi romanlarda olduğu gibi Naruto'da da tutarsızlıkların bolca olduğu bunlardan bazılarının da kişileri çok sinir edebileceği doğrudur. Ancak sorun şu; "One Piece tutarlı mı ? " Eğer cevabın evet ise o zaman;




SAV: "Çizim kaliteleri hakkında tartışmak bile istemem".

Gerçek 1: Tartışamazsın zaten çünkü okumamışsın. Ayrıca ikisi çok farklı tarzların çizerleri, OP daha karikatüre ve abartıcı iken Naruto daha natural ve oryantal bir tarza sahip. İkisi de kendi tarzlarının başarılı öncüleri. Ancak Kishimoto, mimari, karakter tasarımı ve hareketli sahne çizmek konusunda farkını koyuyor. Oda ise gerçek dışı nesnelere gerçekmiş gibi hacim ve kütle kazandırmakta çok başarılıdır.

SAV: "Okuyup, izlemedim. Dışarıdan yorum yaptım ve buna rağmen haksız da sayılmam."

Gerçek: Haklı ya da haksız olabilmek için yargılanabilir bir iddian ve söylediklerin hakkında gerçekten bir şeyler biliyor olman gerek. Nitekim ne haklısın ne de haksız. İkisinin de kötüsüsün. Boş konuşmuşsun.
 


Zaten şu iki yorumu alt alta koysam. Durum kendini anlatır ancak ben yine de bir şeyler karalayayım.

--------------------------

Önce One Piece dair "pozitif" olarak sunduğun şeylerin iç mekaniklerine yani genel tabiriyle "gerçeklerine" bakalım;

Sav: "One Piece her arc insanı başka bir dünyaya sokar."

Gerçek 1: Evet One Piece daha "serüven" bazlı bir seri iken Naruto daha "karakter gelişimi" bazlı bir seridir. Bu birinin diğerinden daha iyi olduğu ya da daha kötü olduğu anlamına gelmiyor. Bu tarz farklılığıdır. Beğenen kişiye kalmıştır. Önemli olan yazarların bu tercihlerinin içini ne kadar doldurabildiği. Şimdi ona da geleceğiz.

Gerçek 2: One Piece her arc insanı başka dünyaya sokar evet. Ancak buradaki "başka" sıfatı sadece dekoratiftir. Nasıl mı ?

Örnek: Dressrosa İspanyol + İtalyan karışımı bir mimari ve dış dizayna sahip iken , Arabasta direktman Antik Mısır esintileri taşıyan bir kuzey afrika ülkesi göndermesi idi. Daha da arabikti.

Peki bunun haricinde gerçekten başkalar mı ?

Bu iki ülkenin de adil ve sevilen bir lideri var: Nefertari Cobra ve Riku Doldo III
Ancak bu ülkenin de kaderini o ülkeyi ele geçiren iki savaş lordu değiştirmiştir. Doflamingo ve Crocodile
Fakat bu iki ülkenin de kurtarıcıları tam zamanında gelmiştir. "Hasır şapka Korsanları".
Bu ülkenin kurtuluşunun kökeni de tayfanın bir şekilde Prensesleri ile içli dışlı olmasıdır. "Rebecca ve Vivi"
Bu iki prensesin de bir koruyucusu ve bakıcısı vardır: Ingram - Oyuncak Asker
Bu iki olayda da Kahramanımız dışarıdan yardım almıştır. "Ace, Bon Clay, vs - Trafalgar Law, Tontatta Kabilesi"
Bu iki ülke de var olan bir krize sahiptir: Alabasta'da yağmur yağmamakta ve ekinler yok olmaktadır. Dressrosa da ise yönetime karşı gelenler oyuncaklaştırılıp köle olarak kullanılmaktadır.
Bu iki ülkenin de içinde bir direniş baş göstermiştir : Vivi'nin sevgilisi oğlan ve ekibi - Tontatta Kabilesi ve Kyros
Bu iki macerada da asıl kötüye varmadan önce çok kalabalık bir düşman kadrosu geçilmek zorunda kalınmıştır: Baroq Works Ajanları - Kolezyum Gladyatörleri
Bu iki macerada da düşmanlar arasından müttefikler edinilmiştir. Robin, Bon Clay vs - Bartolomeo, Cavendish, Sai vs
Bu iki hikayede de bizim tayfamıza sempati besleyen ve söz konusu savaş lordunu yakalamak isteyen denizciler vardır. Smoker - Fujitora
Bu iki maceranın sonunda da iki şehrin de sonunu getirecek bir kitlesel silah durdurulmaya çalışılmış ve bunun geri sayımı yapılmıştır: Bomba ve Kuş Kafesi
Bu iki macerada da Luffy'nin manevi abileri ona destek olmuştur: Ace ve Sabo


OP de bu tekrar örnekleri artırılabilir. Thriller Bark-Punk Hazard, Skypea - Wano Arc'ın ilk perdesi vs vs gibi.

ancak biz gerçekten de farklı dünyalara mı girmiş olduk ? İşin farklı kısmı sadece "kozmetik ve dekorasyon" olarak farklı. Yoksa alayı aynı halt. Bizimkiler bir adaya gider, o adada prenses zor durumdadır ona yardım edilir ondan ülkenin bir zaman ne kadar iyi olduğu şimdi ne kadar kötü olduğu ve başındaki tirandan bahsedilir. Bizim tayfa biz bu oyunu bozarız der o adadan müttefik edinir, yer, içer gider. (Bknz Balık Adam adası arkı)

FARK ?


SAV: "o dünya hakkında bir ton bilgi verir bunu yaparken bir yandan da tarih, mitoloji, siyaset gibi bir çok disiplini harmanlar ve olay örgüsü ile birleştirip aktarır."

Gerçek 1: Yeni bir mekana girip, yeni karakterleri hikaye soktuğun zaman ister istemez bu dediklerini işlersin. OP kadar uzun soluklu ya da OP kadar olmassa bile ona yakın genişlikte evreni olan her seri ve mecmua için bu dediklerin geçerli zaten. Diğer serilerde şöyle mi oluyor;

"Bu adını bilmediğim yere geldim, adını bilmediğim şu kızın da sorunları varmış. Kanım ısındı, gittim sorun çıkaranlara daldım, kimin nesidir neden böyle olmuştur bilmem , dalarım. Sorunu çözdük şimdi de nereye gittiğimi bilmeden gidiyorum."

Böyle anlatısı olan bir seri bulamayacağına göre şu dediğinin One Piece'e özgü olmadığını zaten kanıtlamış oluyorsun.


Ayrıca mitoloji ?

-----

Şimdi sıra geldi "HİÇ OKUMADIM VE İZLEMEDİM" dediğin seriye dair negatif savlarının sağlamasına;


SAV: "Naruto ise ikinci manga serisine başlanmış bir eserken daha hikayesi başından sonuna tutarlı denilemeyecek vaziyette."

Gerçek 1: İkinci manga serisine başlamasının orijinal eserin tutarlılığı ya da tutarsızlığı ile gram alakası yok kaldı ki ikinci seri aynı şahsın eseri değil. Bu kısım boş laf. Geçelim...

Gerçek 2: Diğer tüm uzun soluklu edebi eserlerde, mangalarda, çizgi romanlarda olduğu gibi Naruto'da da tutarsızlıkların bolca olduğu bunlardan bazılarının da kişileri çok sinir edebileceği doğrudur. Ancak sorun şu; "One Piece tutarlı mı ? " Eğer cevabın evet ise o zaman;




SAV: "Çizim kaliteleri hakkında tartışmak bile istemem".

Gerçek 1: Tartışamazsın zaten çünkü okumamışsın. Ayrıca ikisi çok farklı tarzların çizerleri, OP daha karikatüre ve abartıcı iken Naruto daha natural ve oryantal bir tarza sahip. İkisi de kendi tarzlarının başarılı öncüleri. Ancak Kishimoto, mimari, karakter tasarımı ve hareketli sahne çizmek konusunda farkını koyuyor. Oda ise gerçek dışı nesnelere gerçekmiş gibi hacim ve kütle kazandırmakta çok başarılıdır.

SAV: "Okuyup, izlemedim. Dışarıdan yorum yaptım ve buna rağmen haksız da sayılmam."

Gerçek: Haklı ya da haksız olabilmek için yargılanabilir bir iddian ve söylediklerin hakkında gerçekten bir şeyler biliyor olman gerek. Nitekim ne haklısın ne de haksız. İkisinin de kötüsüsün. Boş konuşmuşsun.
Dostum okumadığı bir eseri eleştirmeyi kendine hak gören biri bu yazdıklarını da okumadan cevap verir sana :D
 
Dostum okumadığı bir eseri eleştirmeyi kendine hak gören biri bu yazdıklarını da okumadan cevap verir sana :D
Çok haklısın da dayanamadım yani. İlk attığı mesajlara kızsam da mesaj atmama sebep olan o kadar boş konuşup üstüne "Okumadım, izlemedim dışarıdan yorum yaptım ama haklıyım" gibi akıl, mantık sınırlarını zorlayacak cevabı oldu. Onu görünce "Dur bir şeyler yazmak farz oldu" dedim :D

Ama haklısın yani. Gerçi yine de belli olmaz belki feyiz alır arkadaş.
 


Zaten şu iki yorumu alt alta koysam. Durum kendini anlatır ancak ben yine de bir şeyler karalayayım.

--------------------------

Önce One Piece dair "pozitif" olarak sunduğun şeylerin iç mekaniklerine yani genel tabiriyle "gerçeklerine" bakalım;

Sav: "One Piece her arc insanı başka bir dünyaya sokar."

Gerçek 1: Evet One Piece daha "serüven" bazlı bir seri iken Naruto daha "karakter gelişimi" bazlı bir seridir. Bu birinin diğerinden daha iyi olduğu ya da daha kötü olduğu anlamına gelmiyor. Bu tarz farklılığıdır. Beğenen kişiye kalmıştır. Önemli olan yazarların bu tercihlerinin içini ne kadar doldurabildiği. Şimdi ona da geleceğiz.

Gerçek 2: One Piece her arc insanı başka dünyaya sokar evet. Ancak buradaki "başka" sıfatı sadece dekoratiftir. Nasıl mı ?

Örnek: Dressrosa İspanyol + İtalyan karışımı bir mimari ve dış dizayna sahip iken , Arabasta direktman Antik Mısır esintileri taşıyan bir kuzey afrika ülkesi göndermesi idi. Daha da arabikti.

Peki bunun haricinde gerçekten başkalar mı ?

Bu iki ülkenin de adil ve sevilen bir lideri var: Nefertari Cobra ve Riku Doldo III
Ancak bu ülkenin de kaderini o ülkeyi ele geçiren iki savaş lordu değiştirmiştir. Doflamingo ve Crocodile
Fakat bu iki ülkenin de kurtarıcıları tam zamanında gelmiştir. "Hasır şapka Korsanları".
Bu ülkenin kurtuluşunun kökeni de tayfanın bir şekilde Prensesleri ile içli dışlı olmasıdır. "Rebecca ve Vivi"
Bu iki prensesin de bir koruyucusu ve bakıcısı vardır: Ingram - Oyuncak Asker
Bu iki olayda da Kahramanımız dışarıdan yardım almıştır. "Ace, Bon Clay, vs - Trafalgar Law, Tontatta Kabilesi"
Bu iki ülke de var olan bir krize sahiptir: Alabasta'da yağmur yağmamakta ve ekinler yok olmaktadır. Dressrosa da ise yönetime karşı gelenler oyuncaklaştırılıp köle olarak kullanılmaktadır.
Bu iki ülkenin de içinde bir direniş baş göstermiştir : Vivi'nin sevgilisi oğlan ve ekibi - Tontatta Kabilesi ve Kyros
Bu iki macerada da asıl kötüye varmadan önce çok kalabalık bir düşman kadrosu geçilmek zorunda kalınmıştır: Baroq Works Ajanları - Kolezyum Gladyatörleri
Bu iki macerada da düşmanlar arasından müttefikler edinilmiştir. Robin, Bon Clay vs - Bartolomeo, Cavendish, Sai vs
Bu iki hikayede de bizim tayfamıza sempati besleyen ve söz konusu savaş lordunu yakalamak isteyen denizciler vardır. Smoker - Fujitora
Bu iki maceranın sonunda da iki şehrin de sonunu getirecek bir kitlesel silah durdurulmaya çalışılmış ve bunun geri sayımı yapılmıştır: Bomba ve Kuş Kafesi
Bu iki macerada da Luffy'nin manevi abileri ona destek olmuştur: Ace ve Sabo


OP de bu tekrar örnekleri artırılabilir. Thriller Bark-Punk Hazard, Skypea - Wano Arc'ın ilk perdesi vs vs gibi.

ancak biz gerçekten de farklı dünyalara mı girmiş olduk ? İşin farklı kısmı sadece "kozmetik ve dekorasyon" olarak farklı. Yoksa alayı aynı halt. Bizimkiler bir adaya gider, o adada prenses zor durumdadır ona yardım edilir ondan ülkenin bir zaman ne kadar iyi olduğu şimdi ne kadar kötü olduğu ve başındaki tirandan bahsedilir. Bizim tayfa biz bu oyunu bozarız der o adadan müttefik edinir, yer, içer gider. (Bknz Balık Adam adası arkı)

FARK ?


SAV: "o dünya hakkında bir ton bilgi verir bunu yaparken bir yandan da tarih, mitoloji, siyaset gibi bir çok disiplini harmanlar ve olay örgüsü ile birleştirip aktarır."

Gerçek 1: Yeni bir mekana girip, yeni karakterleri hikaye soktuğun zaman ister istemez bu dediklerini işlersin. OP kadar uzun soluklu ya da OP kadar olmassa bile ona yakın genişlikte evreni olan her seri ve mecmua için bu dediklerin geçerli zaten. Diğer serilerde şöyle mi oluyor;

"Bu adını bilmediğim yere geldim, adını bilmediğim şu kızın da sorunları varmış. Kanım ısındı, gittim sorun çıkaranlara daldım, kimin nesidir neden böyle olmuştur bilmem , dalarım. Sorunu çözdük şimdi de nereye gittiğimi bilmeden gidiyorum."

Böyle anlatısı olan bir seri bulamayacağına göre şu dediğinin One Piece'e özgü olmadığını zaten kanıtlamış oluyorsun.


Ayrıca mitoloji ?

-----

Şimdi sıra geldi "HİÇ OKUMADIM VE İZLEMEDİM" dediğin seriye dair negatif savlarının sağlamasına;


SAV: "Naruto ise ikinci manga serisine başlanmış bir eserken daha hikayesi başından sonuna tutarlı denilemeyecek vaziyette."

Gerçek 1: İkinci manga serisine başlamasının orijinal eserin tutarlılığı ya da tutarsızlığı ile gram alakası yok kaldı ki ikinci seri aynı şahsın eseri değil. Bu kısım boş laf. Geçelim...

Gerçek 2: Diğer tüm uzun soluklu edebi eserlerde, mangalarda, çizgi romanlarda olduğu gibi Naruto'da da tutarsızlıkların bolca olduğu bunlardan bazılarının da kişileri çok sinir edebileceği doğrudur. Ancak sorun şu; "One Piece tutarlı mı ? " Eğer cevabın evet ise o zaman;




SAV: "Çizim kaliteleri hakkında tartışmak bile istemem".

Gerçek 1: Tartışamazsın zaten çünkü okumamışsın. Ayrıca ikisi çok farklı tarzların çizerleri, OP daha karikatüre ve abartıcı iken Naruto daha natural ve oryantal bir tarza sahip. İkisi de kendi tarzlarının başarılı öncüleri. Ancak Kishimoto, mimari, karakter tasarımı ve hareketli sahne çizmek konusunda farkını koyuyor. Oda ise gerçek dışı nesnelere gerçekmiş gibi hacim ve kütle kazandırmakta çok başarılıdır.

SAV: "Okuyup, izlemedim. Dışarıdan yorum yaptım ve buna rağmen haksız da sayılmam."

Gerçek: Haklı ya da haksız olabilmek için yargılanabilir bir iddian ve söylediklerin hakkında gerçekten bir şeyler biliyor olman gerek. Nitekim ne haklısın ne de haksız. İkisinin de kötüsüsün. Boş konuşmuşsun.
Narutoda karakter gelişiminden sonrasını okumayı çok istedim ama yapamadım. ÖZÜR DİLİYORUM.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 1)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık