Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Manga Klişeleri

beyler bayanlar bu konuda 20 yıl öne yazılmış yazı var gerisi boştur.,
#1 – Metafiziksel Düzensizliği Yasası

Normal fizik kanunları geçerli değildir.

#2 – Yerçekimini Azaltma Yasası

Her ne zaman biri ya da bir şey zıplasa veya atılırsa yerçekimi o şey için 4 kat azaltılır.

# 3 – Ses Yükseltme Yasası, Anime Akustik Asal Yasası

Uzayda güçlü sesler (mesela patlamalar) çok daha fazla kuvvetlenir, çünkü uzayda patlama sesini azaltabilecek hava bulunmaz.

# 4 – Değişmez Saldırı Yasası, Anime Hareket Asal Yasası

Saldırı hıza denktir. Bir dövüş sahnesi olduğundan çok daha hızlıymış gibi gösterilir.

# 5 – Mekanik Hareketlilik Yasası,Anime Hareket İkinci Yasası

En büyük mekanik alet en hızlı hareket edendir.

#6 – Zaman Değişim Yasası

Zaman her zaman sabit hızla sürmez. Kahraman her soğukkanlı ve/veya etkileyici bir şey yaptığında zaman durur, sevgililer ve arkadaşlar ölürken yavaşlar ve bir dövüş başladığında hızlanır.

#7 – Maddi ölüm Asal Yasası

İyi karakterin yada kötü karakterin ölmesi savaşın bitmesinin tek yoludur.Ya kötü karakter anlayamayacağı kadar hızlı ölür ya da çok uzun süren bir kavga konuyu oluşturur. Bu durumda iki taraf da birbirlerinin çalışma sistemini kavramak için zaman kazanmaya çalışacaktır.

#8 - İkinci Maddi Ölüm Yasası

As kötü karakterin ölümü hemen olmaz, zaman alır(kullandığı yada emrinde ki derecesi düşük kötü karakterler için bu kural daha hafif şekli ile geçerlidir) fiziksel yaralar ne olursa olsun ölümün onlara ulaşamayacağına inanmaları onların doğal niteliği halindedir ve bu yüzden ölürken kendi ölümlerinin şoku ile bunu anlayamamış olarak ölürler.

#9 – Heyecanı Vurgulama Yasası

Hareketin yoğun olduğu heyecanlı anlarda ekran bu sahnedeki karakterleri ayrı ayrı gösterecek şekilde parçalara bölünür. Aradaki ayrım çizgileri siyah üzerine parlak renkler kullanılarak betimlenir.

#10 – Heyecanı Çoğaltma Yasası

İyi karakter, kötü karakteri yaraladığında ya da yenilgiye uğrattığında, bu olay en az 3 kez 3 farklı açıdan gösterilir.

#11 – Doğal Yanıcılık Yasası

Her şey patlar.Her şey.

İlk Kanıtlama: Herhangi bir şey patlamak üzereyse şişer. Patlamak üzereyken şişmeyen şeyler de...

İkinci Kanıtlama:Büyük şehirler insani biliminin kabul ettiği en yüksek derecede patlayıcı materyaldir. Tokyo bu şehirler için en çabuk alev alan şehirdir.

#12 – Işık Yasası

Hemen hemen her şey enerji yüklü ışık yayar. İyi karakterli biri ya da şeyse iyi, kötü karakterli ise de kötü..

#13 – Enerji Yayma Yasası

Enerji mekanik yada uzay aracı silahlarıyla ateş etmeden önce enerji biriktirir. (Çoğunlukla “enerji şişkinliği” olarak adlandırılır). Silahların patlama özellikleri yüzünden, bunun Doğal Yanıcılık Yasası ile bağlantılı olduğu sanılır.

#14 – Ters Öldürücü Büyüklük Yasası

Silahın yıkıcı potansiyeli, büyüklüğü ile ters orantılıdır. İyi karakterin sahip olduğu küçük bir silah, kötü karakterin sahip olduğu kocaman bir silahı yener.

#15 – Tükenmezlik Yasası

Kimse köşeye sıkıştırılmadıkça ve bilinçsiz değilse, asla varlığını, silahlarını tamamen harcamaz ve kimsenin mermisi bitmez.

#16 – Ters Doğruluk Yasası

İyi karakterin görevi doğru olarak bildiği ve uygulamaya çalıştığı kural her ne kadar zor bir durumda olursa olsun elindeki güçle mümkün olabildiğince çok şeyi savunmak ve kurtarmak ve bunu yaparken kendini sakınmamaktır. Kötü karakterinki ise ne olursa olsun elindeki gücü sadece kendi çıkarları için ve iyi olan herşeyi yok etmek için kullanmaktır. (Bu Stormtrooper etkisi olarak da bilinir)

Örnek:Bir iyi karakter darbeler yüzünden sersem bir halde olsa da karışıklığı kontrol altına alır ve aynı anda çarpmak üzere olan bir aracı kurtarır. İyi karakter tüm bunları orta yerde açık hedef halindeyken yaptığı halde ona ateş eden bir tabur kötü karakter ise iyi karakteri vuramaz, ıskalar.

İlk sonuç:Sahnede ne kadar çok kötü karakter varsa, birilerini vurma ya da yaralama olasılıkları o derece azdır.

İkinci sonuç:Her ne zaman iyi karakter başa çıkılmaz bir olayla karşı karşıya gelse genellikle olasılıklar şöyle sıralanır: kötü karakterler derlitoplu bir düzene girer, herşey kahramanın tek atışta hepsini yenip kurtulmasını sağlayacak şekilde gelişir.

Üçüncü sonuç:Her ne zaman iyi karakter gerçekten kötü tarafından vurulsa, bu yaralanma onun için bir kayıp değil tam tersine savaşma azmi olur ve yaranın ağırlığına rağmen kalkar ve eskisinden daha güçlü savaşır ve... yener. Ayrıca bu yara genelde omuz gibi fazla önemli olmayan yerlerde olur ve bu onun savaşmasını engellemez.

#17 – Geçici romantik Güvenilmezlik Yasası

Kötü karakter ya iyi karaktere aşık olur ki bu onun için iyi bir son olmayabilir her zaman (kendini iyi için feda etmesi olasıdır)ya da iyi karakteri kendine aşık edecek bir yol bulur ki bunu kullanması da zararınadır aslında ya sonuç ters döner ve ilk olasılığa döner ya da planı ortaya çıkar ve her zaman olduğu gibi yenilir...

#18 – Kan Kapasitesi Yasası

İnsan vücudunda 12 galonun üzerinde kan vardır. Bazen daha fazla(!)

#19 – Şeytani Kıvam Yasası

Tüm şeytanların ve diğer doğa üstü yaratıkların en az 3 gözleri, sivri dişleri ve sarı yeşile ya da kahverengine benzeyen gözleri vardır ve sadece kılıç gibi keskin uçlu silahlardan etkilenirler.

#20 - Askeri Güvenilmezlik Yasası



Büyük galaksilerin en geniş donanmaları, bütün orduları ve büyük savaş makinaları son derece acımasız, katı yürekli kana susamış savaşçıları sevgi dolu güçlü duygular gibi basit şeyler karşısında yenilebilirler.

#21 – Taktik Güvenilmezliği Yasası

..........taktik dahilerini bile ...

#22 - Önemsiz farkedilmezlik Yasası

İnsanlar küçük şeyleri farkedemezler... kayıp vücut parçaları gibi ya da büyüklüğü Seattle kadar olan yaralanmaları.

#23 - Gençlere Özgü Entellektüellik Yasası

Çocuklar yetişkinlerden daha zekidirler ve her zaman boyutlarının neredeyse iki katı kadar sinir bozucu olurlar (bkz: Chibi-usa )

#24 - Americanthropomorphism Yasası.

Gerçekten çirkin kötü karakterler her zaman sıska Amerikalılardır.

#25 - Amerikalıları Zihinsel Olarak Küçümseme Yasası

Aptal iyi karakterler her zaman iri Amerikalılardır.

İlk sonuç: Gerizekalı Amerikalı kahramanlardan daha aptal olan kişiler Amerikalı çevirmenlerdir.

İkinci sonuç: Amerikan çevirmenlerden daha da aptal olanlar ise Amerikalı yayıncılar ve sansürcülerdir.

#26 - Çene Orantısı Yasası

Kişilerin ağız büyüklükleri çıkardıkları sesin yükseklik derecesiyle doğru orantılıdır. Yani ne kadar çok bağırırsa o kadar büyük bir ağzı olur

#27 - Kedigil Mutasyonu (dönüşümü) Yasası

Yarı kedi yarı insan olanların çoğunun ortak özellikleri şunlardır:

  • Dişi olmak
  • Geniş duyma gücüne sahip olmak bazen bir kuyruğa da
  • Mümkün olabildiği kadar küçük giysiler giyebilmek
#28 - Ateş Gücünü Koruma Yasası

Düşmanı tek seferde yok edebilecek kadar kuvvetli bir silah varsa, bu silah en sona saklanır ve son şans olarak kullanılır.

#29 – Teknolojik Kullanıcı Yasası

Uzay gemisi ve benzeri araçların yönetimi için resmi eğitim gerekliliği karmaşıklığı ile ters orantılıdır.

#30 - Zıtlaşma Parlaması Yasası

Savaşçılık ve kuvvet gibi özellikler ya da güçlü iyi duygular son derece yüksek seviyeli ve gizemli bir parlaklık şeklinde oluşumlar yayar. Bu oluşumlar genellikle kötü karakterler için kırmızı iyi karakterler içinse mavi renkte betimlenir. Bunun nedeni mavi rengin elektromanyetik spektrumda kırmızı renkten daha üst seviyede olmasıdır.

#31 – İnsan Biçimli Olmayanların Düşmanlığı Yasası

Tüm çirkin ve insani olmayan yaratık türleri düşmandırlar ve genellikle olabilecek en adi yollarla insanlığı anlaşılması güç ve karanlık sebeplerden dolayı yok etmek isterler.
 
çeker hocam. çünkü yazılan şeylerin çoğu,
işten ve baskıcı toplumdan kaçarak(ölüp reanke olma veya direkt ışınlanma)
şan şöhret,kızların taptığı karekter(giga chad) gibi doyumsuzluk japon erkekleri için yazılmış.
Steoretipine baksan hepsi ev-iş yapıp sosyal hayatı olmayan tipler.
(hobi için bir şeyler yapanı ,japonyada kız arkadaşı olanı hiç görmedim yada çok az gördüm.)
Çok kez yazdım forumda ama ben sadece işimden nefret ediyorum ama yazdıklarınıza katılıyorum. Bir nevi savunma mekanizması galiba bu. Animelerde olduğu gibi kendilerine de 2. bir şans verilse mevcut yaşanmışlıklarıyla diye başlayan bir düşünce silsilesi sonucu oluşturulan bir hayal dünyası, gerçeklerden ve sıradanlıktan kaçış. Rahatlama ihtiyacı. Özünde sağlıksız bakış açısı.
 
Küçüklüğümden beri izlemiş olduğum her animede illa ana karakterin yanında bir tip vardır, hani böyle ana karakterin aksine sessiz sakin, ama bir o kadar da karanlıktır. Bazen ağır abi triplerindedir. hırslı ve kurnazdır. Stratejicidir, aklında binbir tilki döner. Ana karakterle aralarındaki ilişki değişir. Arkadaş gibi olsalar da geleceği belirsiz noktadır genelde ve bu karakterin düzgün birisi çıkıp çıkmayacağı mangakanın insafına kalmıştır.


Her ama her animede mutlaka gördüm bu tiplerden. Aklınızda bir şey canlandı mı?


Naruto'da Sasuke
Bleach'de İshida
One Piece'de Trafalgar Law
ToG'da Koon
HxH'de Killua

.....

Her seride vardır bu tipten illa.
Kai Hiwatari Beyblade.
 
Yemek ve uyumak dışında hiç bir zeka fonksiyonu olmayan baş karakterin, iş savaş olunca, adeta bir master, bir savaş sanatları tanrısı kesilmesi ve satranç esintisileri içeren stratejiler yapması.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 1)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık