https://orojackson.com/one-piece-th...theory-4-four-heavenly-kings-and-beasts.1024/
Üstteki teoride görmüştüm ve dikkatimi çekti. Altını çizdiğim yer bu konuyla uyumlu. Şuraya da atayım:
1603'ten 1867'ye kadar süren Japonya'nın Tokugawa (veya Edo) dönemi, 1868'deki Meiji Restorasyonu'nun uzun süredir hüküm süren Tokugawa Şogunları'nı devirip ülkeyi modern çağa itmesine kadar geleneksel Japon hükümetinin, kültürünün ve toplumunun son dönemi olacaktı.
Tokugawa Dönemi'nin barışı, istikrarı ve geliştirdiği ekonomik gelişme, Meiji Restorasyonu döneminde gerçekleşen hızlı modernleşmenin temelini oluşturdu. 1912'de imparatorun ölümü ile sona eren Meiji Dönemi'nde ülkede, feodal sistemin ortadan kaldırılması ve hükümet kabinesi sisteminin benimsenmesi dahil olmak üzere önemli sosyal, politik ve ekonomik değişim yaşandı. Buna ek olarak yeni rejim, ülkeyi batı ticaretine ve etkisine açtı, kısa zamanda Japonya'yı dünya sahnesine çıkmasını sağlayacak askeri güce ulaşmasını sağladı.
Zoro'nun sahip olduğu Sandai Kitetsu, Japonya'da Muromachi döneminde (14-16. yüzyıllar) yaşamış ve Muramasa okulunu kurduran Muramasa Sengo adlı kılıç ustasından esinlenilmiştir. “Muramasa” lanetli kılıçlar olarak çok meşhurdur. Efsaneye göre Muramasa Sengo, kılıçlarının “büyük yıkıcılar” olması için tanrılara yalvardı. Kılıçlarının olağanüstü kalitesi nedeniyle, tanrılar onun isteğini kabul etti ve onları kana susamış bir ruhla, - savaşa doymadığı takdirde- cinayet veya intihar ederek ölüme sürükleyecek olan bir ruhla aşıladı.
Murasamana'nın kılıçları, Tokugawa Leyasu 1603'te Tokugawa Shogunate(kendi feodal devletinin ismi)'yi kurduğu zaman, onun eline düştü. Tokugawa Leyasu'nun birçok arkadaşını ve akrabalarını Muramasa kılıçlarına kaptırdığı ve kendini de bu kılıçla kötü bir şekilde kestiği söylenir, bu yüzden Tokugawa Leyasu, kendi samuraylarına Muramasa tarafından yapılan kılıçları kullanmalarını yasakladı. Bu durum, Muramasa efsanesinin yayılmasına ve Japon edebiyatında kılıçlar hakkında birçok oyun ve dramaların yazılmasına yol açtı. Kılıçların sahip olduğu kötü şöhret nedeniyle, birçok Murasama kılıcının işareti değişmiş ya da tamamen silinmiştir. Tokugawa Shogun'larının muhalifleri, Muramasa kılıçlarını almak istedikleri için, Muramasa kılıçlarının sahteleri de sık sık yapıldı.
Üstteki teoride görmüştüm ve dikkatimi çekti. Altını çizdiğim yer bu konuyla uyumlu. Şuraya da atayım:
1603'ten 1867'ye kadar süren Japonya'nın Tokugawa (veya Edo) dönemi, 1868'deki Meiji Restorasyonu'nun uzun süredir hüküm süren Tokugawa Şogunları'nı devirip ülkeyi modern çağa itmesine kadar geleneksel Japon hükümetinin, kültürünün ve toplumunun son dönemi olacaktı.
Tokugawa Dönemi'nin barışı, istikrarı ve geliştirdiği ekonomik gelişme, Meiji Restorasyonu döneminde gerçekleşen hızlı modernleşmenin temelini oluşturdu. 1912'de imparatorun ölümü ile sona eren Meiji Dönemi'nde ülkede, feodal sistemin ortadan kaldırılması ve hükümet kabinesi sisteminin benimsenmesi dahil olmak üzere önemli sosyal, politik ve ekonomik değişim yaşandı. Buna ek olarak yeni rejim, ülkeyi batı ticaretine ve etkisine açtı, kısa zamanda Japonya'yı dünya sahnesine çıkmasını sağlayacak askeri güce ulaşmasını sağladı.
Zoro'nun sahip olduğu Sandai Kitetsu, Japonya'da Muromachi döneminde (14-16. yüzyıllar) yaşamış ve Muramasa okulunu kurduran Muramasa Sengo adlı kılıç ustasından esinlenilmiştir. “Muramasa” lanetli kılıçlar olarak çok meşhurdur. Efsaneye göre Muramasa Sengo, kılıçlarının “büyük yıkıcılar” olması için tanrılara yalvardı. Kılıçlarının olağanüstü kalitesi nedeniyle, tanrılar onun isteğini kabul etti ve onları kana susamış bir ruhla, - savaşa doymadığı takdirde- cinayet veya intihar ederek ölüme sürükleyecek olan bir ruhla aşıladı.
Murasamana'nın kılıçları, Tokugawa Leyasu 1603'te Tokugawa Shogunate(kendi feodal devletinin ismi)'yi kurduğu zaman, onun eline düştü. Tokugawa Leyasu'nun birçok arkadaşını ve akrabalarını Muramasa kılıçlarına kaptırdığı ve kendini de bu kılıçla kötü bir şekilde kestiği söylenir, bu yüzden Tokugawa Leyasu, kendi samuraylarına Muramasa tarafından yapılan kılıçları kullanmalarını yasakladı. Bu durum, Muramasa efsanesinin yayılmasına ve Japon edebiyatında kılıçlar hakkında birçok oyun ve dramaların yazılmasına yol açtı. Kılıçların sahip olduğu kötü şöhret nedeniyle, birçok Murasama kılıcının işareti değişmiş ya da tamamen silinmiştir. Tokugawa Shogun'larının muhalifleri, Muramasa kılıçlarını almak istedikleri için, Muramasa kılıçlarının sahteleri de sık sık yapıldı.
Son düzenleme: